fredag 17. april 2015

Oppdrag 20

Filmanmeldelse - Letters to Juliet

Heisann alle sammen! Lenge siden sist. Har alle hatt en fin påskeferie med mye godteri, brus, fine opplevelser og bra filmer? Jeg tilbrakte ganske mange timer i bil i og med at vi kjøre til og fra Hovden, og benyttet da muligheten til å se ett par filmer. En av filmene jeg så heter Letters to Juliet, og denne har jeg sett to ganger nå. Dette er en film jeg liker veldig godt, så når jeg fikk dagens oppdrag poppet automatisk denne filmen opp i hodet mitt - PERFEKT! tenkte jeg da. I dette innlegget får du lese en filmanmeldelse av den romantiske, good feeling filmen Letters to Juliet.


Her er coveret til filmen

Filmen Letters to Juliet handler om den unge, romantiske damen Sophia, som snart skal gifte seg med den fremtidige kokken Victor. Victor holder på å lage sin egen restaurant og i og med at Victor kommer til å være travel med restauranten sin frem i tid, tar de bryllupsreisen på forskudd. Da de kommer til Verona viser det seg at det unge paret så og si ender opp med å ikke tilbringe tid sammen i det heletatt. Victor er ute på forskjellige vingårder og auksjoner, mens Sophia hjelper noen eldre damer med å svare på kjærlighetsbrev skrevet til Juliet. Da Sophia finner et 50 år gammelt kjærlighetsbrev, bestemmer hun seg for å skrive tilbake til avsenderen, Clair, og det hele ender med en spennende reise igjennom Italia for å finne Clairs store kjærlighet. På reisen blir Sophia godt kjent med Clairs irriterende, men også kjekke og sjarmerende barnebarn, Charlie.

Denne filmen er definitivt verdt å se. Den er morsom og utrolig romantisk (noe som er perfekt for romantikere som meg selv). Jeg har i flere år pleid å se romantiske komedier med moren min, og da kan vi vanligvis sitte å si hva som kommer til å skje fremover i filmen uten å ha sett den før. Denne filmen, den er et unntak. Alltid når du antok at noe kom til å skje, lurte regissøren den trill rundt, noe som var artig og interessant.

Jeg vil si at dette er en film som passer de aller fleste aldersgrupper, men for å virkelig la seg underholde av denne filmen, bør du helst like romantiske filmer. Hvis noen skulle ha behov for et filmtips enten hvis du skal se film med kjæresten, med en gjeng venninner eller bare sitte å se film for deg selv, vil jeg anbefale denne på det sterkeste!

Jeg vil gi denne filmen terningkast 6 ut av 6.

Har du sett Letters to Juliet før?
I så fall, hva er din mening om filmen?

Har du noe filmtips?

Kilder:
http://p3.no/filmpolitiet/2010/09/letters-to-juliet/




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar