fredag 13. februar 2015

Oppdrag 15

Drømmeintervjuet

 

Heisann! Dagens oppdrag gikk ut på at vi enten skulle skrive et innlegg om drømmeyrket (innen media), eller drømmeintervjuet, hvis jeg kunne intervjuet hvem som helst. Som overskriften allerede har røpt, så valgte jeg å skrive om mitt drømmeintervju. Jeg satt lenge å funderte over hvem jeg ville intervjuet hvis jeg kunne intervjuet hvem som helst i hele verden, veldig vanskelig valg.
 
Etter å ha tenkt nøye og lenge, kom jeg frem til at jeg ville valgt Miley Cyrus. Grunnen til at jeg hadde valgt akkurat hun er fordi hun har blitt veldig kritisert i media over de siste årene. Som dere sikkert vet, så var Miley Cyrus først og fremst et såkalt "barneidol", i og med at hun hadde hovedrollen i disneyserien Hanna Montana. Her fremstilte hun veldig uskyldig, og de aller fleste unge jenter så opp til henne. Ettersom årene gikk og hun ble eldre, følte hun veldig behov for å endre måten folk så på henne på. For å komme ut av den "barnslige" perioden, tok hun helt av. Når hun opptrådde på scenen og på forskjellige andre ting, møtte hun ofte opp veldig bart kledd. Hun oppførte seg også veldig annerledes på måten hun snakte på og med tanke på hva hun gjorde. Som dere sikkert vet, er Miley veldig kjent for twerking, noe som er en veldig drøy ting å gjøre, med tanke på hvilken aldersgruppe fansene hennes var i den gang.
Etter at Miley begynte å opptre så annerledes, fikk hun mye hat og kritikk. Det stod om oppførselen hennes overalt på nettet, og folk trodde det hadde klikket for henne.
Jeg var selv fan av Miley, og hennes tv-serie da jeg var liten, og ettersom jeg også har blitt eldre, forstår jeg på en måte hvilket behov Miley hadde for å endre imaget sitt. Jeg syns det hadde vært veldig interessant å høre hennes hele og fulle syn på saken, og hva hun tenkte når det var så mye oppstyr rundt henne en periode. Hvordan opplevde hun alt dette? Hvordan taklet de nære og kjære all haten om henne? Dette er noen spørsmål jeg har gått lenge og fundert over.
 
Her kan dere se forvandlingen hennes fra starten av karrieren, til nå:
 
Hva er deres tanker om forvandlingen til Miley?
Kunne dere tenke dere å høre hennes side av saken?
 
 
 
 
 
 
 
Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar